Barbizonští
Napsal: 14 led 2013 19:06
Pastýři z Boromeových ostrovů
Camille Corot, 1866, olej na plátně
K namalování obrazu Pastýři z Boromeových ostrovů malíř používá jemné barvy. Než namíchal pigmenty, pečlivě si pro ně vybírá podklad: má rád tenká plátna, pocházející z kvalitních tkanin. Plátno, jež napíná na rám klíčem, musí být elastické. Malíř je nechává nasáknout velice lehkou aperturou – silná vrstva by plátnu dala nežádoucí tvrdost a lámavost. Corot plátno hladí dlaní, aby se ujistil, že je jemné, jak si přeje. Potom je vyhlazuje hřebíčkovým olejem. Na takový podklad nejprve kreslí rozměrné objekty a teprve potom se pouští do malování. Začíná vždy barvami nejbližšími konečným odstínům.
Camille Corot, 1866, olej na plátně
K namalování obrazu Pastýři z Boromeových ostrovů malíř používá jemné barvy. Než namíchal pigmenty, pečlivě si pro ně vybírá podklad: má rád tenká plátna, pocházející z kvalitních tkanin. Plátno, jež napíná na rám klíčem, musí být elastické. Malíř je nechává nasáknout velice lehkou aperturou – silná vrstva by plátnu dala nežádoucí tvrdost a lámavost. Corot plátno hladí dlaní, aby se ujistil, že je jemné, jak si přeje. Potom je vyhlazuje hřebíčkovým olejem. Na takový podklad nejprve kreslí rozměrné objekty a teprve potom se pouští do malování. Začíná vždy barvami nejbližšími konečným odstínům.