Stránka 1 z 1

Barbizonští

PříspěvekNapsal: 14 led 2013 19:06
od galeries Lafayette
Pastýři z Boromeových ostrovů
Camille Corot, 1866, olej na plátně
K namalování obrazu Pastýři z Boromeových ostrovů malíř používá jemné barvy. Než namíchal pigmenty, pečlivě si pro ně vybírá podklad: má rád tenká plátna, pocházející z kvalitních tkanin. Plátno, jež napíná na rám klíčem, musí být elastické. Malíř je nechává nasáknout velice lehkou aperturou – silná vrstva by plátnu dala nežádoucí tvrdost a lámavost. Corot plátno hladí dlaní, aby se ujistil, že je jemné, jak si přeje. Potom je vyhlazuje hřebíčkovým olejem. Na takový podklad nejprve kreslí rozměrné objekty a teprve potom se pouští do malování. Začíná vždy barvami nejbližšími konečným odstínům.

Obrázek

Obrázek Obrázek

Re: Barbizonští

PříspěvekNapsal: 14 led 2013 19:07
od galeries Lafayette
Vzpomínka na Ville-d´Avray
Camille Corot, 1872, olej na plátně
Sedí to snad Diana s lukem v onom lese blízko Paříže? Sníme nebo jsme snad propadli za oběť vidině? Ta nejistota leží u kořenů typické Corotovy vzpomínky a obohacuje ji o poetický rozměr. Zmíněnou scénu maluje Corot v lese poblíž Ville-d´Avray, kde pravidelně pracuje od svých mladých let. Používá všechny odstíny zelené barvy, díky nimž působí jedno z nejvýraznějších malířových děl velmi svěžím dojmem.

Obrázek

Obrázek Obrázek

Re: Barbizonští

PříspěvekNapsal: 01 úno 2013 12:39
od galeries Lafayette
Jaro
Jean-François Millet, 1868-1873, olej na plátně
Tímto obrazem Millet zavrhuje všechna konvenční pravidla, jak má být zobrazováno jaro. Vznikají tak základy Barbizonské školy.

Obrázek

Obrázek Obrázek